Een geautomatiseerde gesprekspartner helpt je graag op weg.

2 min read

Tegenwoordig gebeurt heel veel online. Winkelen, offertes, producten bekijken en zelfs het bestellen is bij veel bedrijven online mogelijk. Het nadeel hiervan is dat klanten heel veel informatie zelf uit moeten zoeken. Hoelang duurt het verzenden? Heb ik mijn bestelling morgen in huis? Met welke pakketdienst komt mijn pakketje? Een geautomatiseerde gesprekspartner, bijvoorbeeld een flowbot, is hier een hele mooie uitkomst voor. Een flowbot kan de klant met de basisinformatie helpen. Denk hierbij aan levertijden, voorraad, betalingsmogelijkheden en zelfs de informatie over het retourneren.  

Een geautomatiseerde gesprekspartner voor isolatiebedrijven.  

Een flowbot kan bij verschillende bedrijven of sectoren gebruikt worden. In dit geval neem ik een isolatie bedrijf als voorbeeld. Isolatiebedrijven bieden vaak verschillende soorten isolatie mogelijkheden aan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: spouw, bodem, kruipruimte- en dakisolatie. Zelfs hierin heb je weer verschillende isolatiesoorten die gebruikt kunnen worden en informatie die er over te vinden is. Bij het maken van de flowbot kan de bot eerst vragen in welke soort isolatie de klant geïnteresseerd is. De klant kan zelf dan kiezen welke dat is. De bot zal aan de hand van het antwoord weer verder gaan. Laten we zeggen dat de klant voor spouwmuurisolatie kiest. Dan kan de bot vragen uit welk bouwjaar de woning komt, wat voor type woning het is en of de muren gestuukt of geverfd zijn. De klant beantwoord deze vragen en dan kan de bot informatie geven over de mogelijkheden. Heeft de klant interesse in een offerte of juist advies? Bij advies kan de klant zijn gegevens achterlaten en neemt een collega contact op, bij een offerte worden de gegevens verzameld en doorgestuurd naar de juiste persoon die er dan weer mee aan de slag gaat.  

Een geautomatiseerde gesprekspartner kan jouw bedrijf in werkzaamheden verlichten. 

Zoals hier boven is vertelt kan een bot veel basis informatie vertellen. Hierdoor hoeft een werknemer van jouw bedrijf hier geen tijd meer in te steken en kan hij/zij zich bezig houden met andere dingen. Zodra het inhoudelijk wordt of de bot klaar is kan het opgepakt worden. Chatkracht is gespecialiseerd in het maken van flowbots en helpt je graag verder bij het instellen en bouwen van jouw geautomatiseerde gesprekspartner. Ze komen graag een keer met je in contact hier over! Aarzel niet en we informeren je graag vrijblijvend. Dit kan telefonisch, per e-mail of via de online chat op de website.